83. Vegan almondbutter brownies




Detta har jag tjötat om hela veckan lång och nu, på den sista dagen av de sju, gjorde jag revir i köket och förde väsen. Nu gjorde jag självfallet min helt nötfri, men det som står i paranteserna är vad som egentligen var i.

*mix mix*
1 cup uppblötta mandlar (valnötter)
1/3 cup gojibär
1 cup dadlar
1-2 msk kokosolja

lägg geggan i en form/långpanna/something' och låt stå medan du:

 *mix mix*
1,5 cups dadlar
1/2 cup hett vatten
1 cup kokosmjölk
1/2 cup almondbutter (peanutbutter)
2 msk kakao
1/2 cup uppblötta mandlar (cashewnötter)

sedan är det bara att gegga på toppingen ovanpå bottenlagret och köra in i frysen. Jum Jum!
Lagom jättesmaskigt och en dör inte onyttighetsdöden heller.

Nu ska jag fortsätta att inte koncentrera mig på franskan och musiken i väntan på bra tv-program.
Hoppas ni gjort något fint och inte blåst bort i denna halvt storm som varit, åtminstone här.
Sånt en tydligen ska stoppa i sig | |
#1 - - Nea :

Det där ser så sjukt gott ut!! Måste testas, tack finis för receptet

Svar: ååh, ja det var verkligen jättegott! tumblr är inte så dumt ibland när en hittar sånt här fint
Zara Andersson

Upp